۱۷ اسفند ۱۳۹۰، ۱۸:۲۶

نادری:

تکمیل 120 طرح در استان قزوین در اولویت قرار دارد

تکمیل 120 طرح در استان قزوین در اولویت قرار دارد

قزوین- خبرگزاری مهر: معاون برنامه ریزی استانداری قزوین گفت: تکمیل 120 طرح اولویت دار در استان قزوین با 200 میلیارد تومان اعتبار در سال آینده اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید نادری ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در محل استانداری برگزار شد اظهارداشت: از مجموع طرح های دردست اجرا در استان 120 طرح در اولویت اجرا و تکمیل قرار گرفته است که به 200 میلیارد تومان تسهیلات نیازمند است.

وی افزود: تکمیل شدن این طرح ها زمینه اشتغال شش هزار و 700 نفر را در منطقه فراهم خواهد کرد.

نادری یادآورشد: تکمیل مصوبات سفر هیئت دولت در اولویت برنامه های سال آینده قرار دارد و تلاش می کنیم کمیسیون ماده 15 را بگیرد و در لایحه بودجه قرار گیرد.

دشت قزوین ردیف اعتباری گرفت


این مسئول بیان کرد: برای اولین بار توانستیم با تعیین ردیف اعتباری برای دشت قزوین زمینه احیاء این دشت بزرگ را فراهم کنیم که بزودی تبدیل به قانون و اجرایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: ردیف اعتباری دشت قزوین هفت میلیارد و 700 میلیون تومان تعیین شده است که این اعتبار می تواند زمینه اجرای طرحهای توسعه ای در این منطقه را با سرعت بیشتری فراهم کند.

نادری تصریح کرد: اجرای متروی هشتگرد به محمدیه، اختصاص دو میلیارد و 570 میلیون تومان برای ساخت سد بالاخانلو، 25 میلیارد تومان برای باند دوم بوئین زهرا به ساوه، 18 میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار دولتی برای اجرای 62 کیلومتر مسیر قزوین، الموت به تنکابن، چهار خطه کردن محور تاکستان، ابهر، سلطانیه، دو خطه کردن راه آهن قزوین  به تهران با 31 میلیارد و 400 میلیون تومان در دست اجراست.

این مسئول بیان کرد: 40 پروژه ملی در استان قزوین در دست اجراست که برای احداث راه آهن قزوین به رشت نیز 14 میلیارد و 280 میلیون تومان در سال آینده اختصاص خواهد یافت.

اعتبارات عمرانی استان 137 میلیارد تومان

معاون برنامه ریزی استانداری قزوین گفت: 137 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار عمرانی پیش بینی لایحه است که از رشد 54.5 درصدی برخوردار شده است که میانگین رشد کشور 41.5 درصد است که رشد استان 12 درصد بیشتر از کشور است.

وی میزان اعتبارات جاری استان را 64 میلیارد تومان در سال گذشته اعلام کرد و اظهارداشت: این اعتبارات در سال جاری به 67 میلیارد تومان رسید که میانگین رشد کشوری در این بخش دو درصد و استان قزوین 5.5 درصد است.

جمعیت استان از یک میلیون و 200 هزار نفر گذشت


نادری با اشاره به اجرای طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن در استان اظهارداشت: در سرشماری انجام شده جمعیت استان قزوین یک میلیون و 205 هزار و 29 نفر است که 73.5 درصد آن در مناطق شهری، 26.5 درصد در مناطق روستایی ساکن هستند.

وی افزود: همچنین 51.2 درصد جمعیت استان را مردان و 48.8 درصد را بانوان تشکیل می دهند.

معاون برنامه ریزی استانداری قزوین بیان کرد: سند آمایش استان قزوین آماده شده که در شورای برنامه ریزی مطرح و تصویب خواهد شد.

این مسئول از تکمیل شدن سند توسعه اشتغال استان هم خبر داد و گفت: گزارش اقتصادی و اجتماعی استان هم آماده چاپ و انتشار است و سالنامه آماری هم چاپ و منتشر شده است.

وی گفت: در حوزه GIS کارهای خوبی در استان صورت گرفته و تمامی نقشه های شهری و روستایی استان به روز شده است.

نادری یادآورشد: در سال جاری توجه ویژه ای به مصوبات سفر داشتیم که این روند در سال آینده نیز پیگیری خواهد شد و در حال حاضر تمامی مصوبات دور اول، 77 درصد مصوبات سفر دور دوم و 40 درصد مصوبات سفر سوم در استان اجرایی شده که سال آینده برای تکمیل مصوبات اقدام خواهیم کرد.

کد خبر 1554565

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha